vrijdag 21 oktober 2011

Jaaroverzicht gas en elektra

Vorige week ontvingen we de jaarnota van Greenchoice. We wonen nu bijna een jaar in onze nieuwe woning (van goed geïsoleerd appartement naar redelijk geïsoleerde hoekwoning) dus die eerste jaarnota was wel spannend. Ons voorschot hadden we dan ook verhoogd van € 66,- per maand (waar we meestal jaarlijks nog zo'n € 100 tot € 150 van terugkregen) naar € 125,- ter maand.
Nu kregen we dus € 312,- terug. We hebben zowel minder stroom als gas gebruikt.
Gas verbruik (10 maanden) 1039m3
Stroom verbruik (10 maanden) 1614kwh

Het voorschot laten we zo. Volgend jaar ben ik waarschijnlijk meer overdag thuis door de komst van de baby en zal de verwarming dus ook wat vaker aanstaan. En we krijgen liever iets terug, dan we moeten bijbetalen.

Volgende week vrijdag wordt hier vloerisolatie aangebracht. Ik ben benieuwd of we dat gaan merken in het stoken.

Al met al ben ik best tevreden over ons verbruik van afgelopen jaar, met ons verbruik zitten we flink onder het gemiddelde dat het Nibud aangeeft. Maar ik ga zeker nog mijn best doen, om ons verbruik verder omlaag te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten