donderdag 12 april 2012

Goedkope luiers

Door alle omstandigheden rondom de geboorte en gezondheid van ons zoontje, gebruiken we nu geen katoenen luiers zoals voorgenomen. Dan is zoontje weer thuis en dan weer in het ziekenhuis. Er is al zoveel in de verzorging wat extra aandacht vraagt, hij krijgt nog gedeeltelijk voeding via zijn sonde, dat ik katoenen luiers nu niet meer zie zitten. En katoenenluiers zouden goedkoper zijn bij een 2e, nu twijfel ik weleens of er ooit nog een 2e komt. Hier kan je de wegwerpluiers gratis bij de gemeentewerf inleveren in een speciale zak, dan worden ze apart verwerkt, gerecycled. Dit spreekt mij wel aan, vanuit milieu-oogpunt, dus morgen maar eens langsrijden en een aantal zakken halen. Ook scheelt het wel weer in de portemonnee, want we betalen per grijze container die we aan de weg zetten.

Van maatje 1 (tot 5 kilo) hebben we genoeg gratis pakken wegwerp van de Kruidvat. Die hadden vorig jaar een actie waarmee je met een bon op internet een gratis pakje kon ophalen, 1 per aankoop. Opa is zo lief geweest om meerdere filialen af te gaan en te verzamelen. Dus tot de 5 kilo (zoontje is nu 3,4 kilo) kunnen we vooruit. Bijna elke nacht lekt zoontje wel door. Om 22.00 uur krijgt hij voor de voeding de laatste schone luier, om 02.00 krijgt hij voeding via de sonde en maken we hem niet wakker en om 06.00 uur dan weer een schone luier. Dus 8 uur trekken deze kruidvat luiers niet. Nu ga ik een aanbieding pampers baby dry kopen, 3 pakken voor 30 euro. In een pak zitten 58 stuks. Dus als ik er alleen 1 's nachts aandoe, want die beloven 12 uur, kan ik 174 dagen vooruit. Nou dan kan ik beter 2 pakken van een maatje groter halen, hoewel er daar maar 48 per pak inzitten. Want die begint bij  4 kilo en daar is hij over 58 dagen zeker wel. En liever iets minder luiers voor hetzelfde geld, dan straks met een pak luiers blijven zitten die hij niet meer past.

Van maatje 2 en 3 van de gewone luiers heb ik ook al een aantal pakken. We hebben een luiertaart gekregen van maatje 2 en een bon gebruikt van de etos die je kon inleveren bij het ophalen van de babybox, daar maar alvast een pak maatje 3 gehaald. Ik heb ook nog een 2 bonnen van pampers liggen die je kreeg bij de diverse zwangerschapsboxen. €7,-- en € 10,-- korting bij aankoop 2 pakken new baby (normaal 11,50 per pak). Deze kan ik dan mooi nog gebruik voor maatje 2 of 3.

Ik kwam ook nog een handige site tegen: www.degoedkoopsteluiers.nl
Hiermee kan ik ook mooi aanbiedingen vergelijken van bijvoorbeeld pampers met goedkopere merken, door de prijs per luier te berekenen. Maar ik ga niet te veel in het voren kopen, want we weten niet wanneer zoontje weer in het ziekenhuis ligt en voor hoe lang...

Dus helaas geen katoenenluiers hier, maar ik ga het toch zo milieuvriendelijk en goedkoop mogelijk proberen aan te pakken.

1 opmerking:

  1. With hаvin so much content and aгtіclеs do уοu eѵer run іntο any problems of рlаgοгism oг copyright infringеment?
    Ϻy blog hаs a lоt οf eхclusive
    content ӏ've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my authorization. Do you know any ways to help protect against content from being ripped off? I'd genuinely appгeciate іt.


    Alѕo vіѕit my blοg ... babydeken

    BeantwoordenVerwijderen