vrijdag 20 april 2012

Koken zonder pakjes en zakjes

1 van mijn 52 doelen voor 2012 is om meer te koken zonder pakjes en zakjes. Dit is iets wat ik al langere tijd probeer, maar door diverse omstandigheden even uit het oog ben verloren, nu tijd om dit dus weer op te pakken. Ik had een tijdje geleden iets gelezen over "koken met Karin" en het boek "Koken zonder pakjes en zakjes" het boek wil ik heel graag hebben, maar kost € 16,95 en is 2e hands al niet veel goedkoper te vinden. Dus staat het nu op mijn verlanglijstje. Maar er staan ook heel veel recepten van haar op internet en filmpjes op youtube dus genoeg om alvast mee te beginnen.

Zo kwam ik onderstaande filmpje tegen, humor ;-)


Ook kwam ik het blog spaarcentjekookt tegen, waar diverse recepten staan zonder pakjes en zakjes te gebruiken en de meeste ook nog vegetarisch. Dus hiermee kan ik voorlopig wel even aan de slag. Het boek kopen kan altijd nog, of ik vraag het over een half jaartje voor mijn verjaardag.

1 opmerking:

  1. Tip: kijk wat er aan ingredienten in de zakje zitten. Meestal zout, ui(poeder) knoflook(poeder), wat kruiden en heel veel antiklontermiddel en smaakversterkers. Neem die kruiden mee en je bent er. Liep vroegah ook wel eens met een pak griekse kofta mix naar de kruidenafdeling, nam mee wat ik moest hebben voor de kruidenmixen en zette het pak weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen