maandag 25 juni 2012

lekker naar de frambozenboer

Dit weekend was het "lekker naar de boer", een groot aantal biologische boeren houdt dan open dag. Wij gingen naar een biologische frambozenboer hier 1,5km vandaan. Het regende flink, maar met een regenjas en de regenhoes over de kinderwagen ging het best.

We kregen een korte rondleiding op het bedrijf waar ze biologische kiwibessen, kruisbessen en frambozen kweken. Daarna konden we in het winkeltje allerlei lekkernijen proeven zoals frambozensaus, frambozenmosterd en een glaasje frambozensiroop. Mmm lekker....

Ik heb een flesje frambozensiroop en een doosje frambozen gekocht. Het doosje frambozen (125 gram) was € 2,--, vind ik nog best meevallen voor biologische frambozen.



Vanaf volgende week is het winkeltje elke zaterdag geopend. Ook leuk om cadeautjes te kopen! En als er veel frambozen zijn komt er een kraampje aan de weg waar de producten ook te koop zijn.

Ik ga er zeker nog eens heen om heerlijke onbespoten framboosjes te kopen, maar dan wel met beter weer!


2 opmerkingen:

  1. Ik moet hier echt een paar rondjes rijden, om weer de boeren te vinden waar je vers spul kan halen. Er zitten er hier genoeg in de buurt, maar elk jaar wisselt het een beetje waar je wel en niet kan kopen. Het scheelt vaak best een stapel geld, de boer krijgt er meer voor en ik ben goedkoper uit. Dus iedereen is blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat de frambozen in plastic bakjes zitten...

    BeantwoordenVerwijderen