zaterdag 9 juni 2012

Stamppot met radijsjes

Gisteren was het zover en konden er heel wat radijsjes geoogst worden. Vorige week blogde ik nog over het overschot aan radijs wat ons te wachten staat. Dus we hebben nu de grootste (formaat vanuit de winkel) eruit gehaald, dan kan de rest nog even verder groeien en kunnen we die later oogsten.


Ik had al eerder bedacht om stamppot met radijsjes te gaan maken volgens dit recept. We eten geen spek, dus heb dat vervangen door pittig gekruide tofu. Ook had ik geen melk in huis, maar nog wel een beetje overgebleven slagroom dus dat door de puree gedaan om het iets smeuïger te maken. De walnoten komen van de notenboom van mijn ouders (van afgelopen najaar) en de bieslook ook uit eigen tuin. Lijkt me leuk om dit recept nog eens te maken met ook de aardappels uit eigen tuin!


Op de foto ziet het er misschien niet zo smakelijk uit, maar het was zeker wel lekker! Dus dit recept gaan we zeker nog vaker maken, want radijs is zo makkelijk zelf te kweken! Ik ga ook eens proberen er iets anders vegetarisch doorheen te doen, misschien vegetarische hamblokjes of vegetarisch gehakt? Iemand nog andere ideeën voor een vegetarische variant?

4 opmerkingen:

  1. Wat denk je van gedroogde tomaat in kleine stukjes gesneden?
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in nederland hebben jullie toch rookkaas? zou dat er ook niet er lekker bij zijn ??lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedabkt voor het meedenken. Eigenlijk nog nooit rookkaas gegeten. Eens kijken of ik daar ook een vegetarische variant van hebben (met vegetarisch stremsel).

      Verwijderen