donderdag 2 augustus 2012

Ik ging naar de kringloop en nam mee...

Ik kan er zo van genieten, rondsnuffelen bij de kringloop. Nu met zoontje kijk ik vooral naar kleertjes voor hem en speelgoed. Soms wil ik te veel kopen, maar ik heb mezelf aangeleerd om voor ik naar de kassa loop alles in mijn mandje nog eens goed te bekijken of ik het echt ga gebruiken en niet te duur is.
Ik moet zeggen dat ik wel een kniepert word als het gaat om babykleertjes. Meestal kan ik wel leuke 2e hands kleertjes vinden voor € 0,50 - € 2,00 per stuk. Dus als het duurder is hang ik het meestal terug....

Stoffenboekje € 0,30, plastic puzzelkubus € 0,20, stoffen blokken € 0,30

Zoontje is helemaal gek op stoffenboekjes! En die andere 2 speeltjes vond ik zelf zo leuk. Ik had ook nog een bos met sleutels gekocht voor 20 cent (niet op de foto), daar heeft hij al uren speelplezier van gehad.

Nijntje memory € 0,60, Dikkie Dik puzzels € 0,50
Ik heb een zwak voor alles met Nijntje of Dikkie Dik, dus ik kon deze doosjes echt niet laten liggen. Zoontje is er nu nog wel te jong voor, maar er komt vast een tijd dat hij er mee gaat spelen.

Oppasboek € 0,50, voorleesboek € 1,00
Ik weet nog niet of ik het oppasboek ga gebruiken, maar is ook leuk om cadeau te geven. Elke avond lees ik zoontje voor, dus een extra voorleesboek is altijd handig. Ik heb ook een boek met sprookjes van de gbr. Grimm gekocht voor € 2,00 daar zijn we nu net in begonnen.

truitje € 0,75, ah mini's € 0,35, houten-stoffenpop € 1,25
Truitje is maatje 74 (hij heeft nu pas 56-62), maar over een tijdje kan hij het vast aan. AH mini's gaan naar nichtje, die spaart ze en was al helemaal blij met de gele danone, want die had ze nog niet. En die pop vond ik zelf zo leuk. Moet hem nog wel even wassen en het mutsje opnieuw lijmen!

4 boekjes Pingu € 2,00, boekje woordjes € 0,50, voelboekje dieren € 0,50, 2 boekjes kikker  € 2,25
Boekjes had zoontje nog niet zoveel. Nu komen we ook wel veel bij de bieb, maar het is ook wel handig om wat zelf te hebben. Ik vond zelf Pingu altijd heel leuk (op tv dan) dus kon die boekjes niet laten liggen.

zomerboek Nijntje € 0,95, boek poezenverhaaltjes € 1,50, boek stickerfeest € 0,50
Voor het zomerboek van Nijntje is hij nog te jong maar over 1-2 jaar kot het vast van pas. Nog een leuk voorleesboek met poezenverhaaltjes (ik ben gek van katten). En een Stickerfeestboek met oefeningen voor 6-8 jarigen. Het zag er nog zo goed uit dat ik het ook makkelijk cadeau kan geven. Dus weer iets voor in de cadeautjeskast.

Blouse € 1,50, pet € 0,95
Ook aatje 74, nog een beetje te groot, maar gaat vast wel een keer passen.....
Boek natuur- en scheikundige proefjes € 2,00
En dit boek vond ik ook zo leuk. Er staan allemaal natuur- en scheikundige proefjes in met allerdaagse materialen. Ik zie mezelf dit over een jaar of 5-6 met zoontje wel in de herfst- of kerstvakantie doen. Ook kan manlief er misschien nog wat leuke ideetjes uithalen voor scouting.

Ik ben dus goed geslaagd zoals jullie zien. Misschien is niet alles even nodig, maar ik was in totaal denk ik zo'n 20 euro kwijt, dus dat valt best mee. En ik heb een leuke middag gehad....

4 opmerkingen:

  1. Dat van de kleren ken ik ook. ik.heb straks een kast vol kleren in allerlei maten, zonder veel geld uitgegeven te hebben. veel tweedehands gekregen en wat zelf gekocht. niet meer dan €1 per stuk aan uitgegeven. Wat straks te klein is en nog goed, wordt weer doorgegeven of verkocht.

    Qua boeken staan er hier nog zoveel. Ik heb zelf een.zwak voor leuke kinderboeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da "vooruit kopen"doe ik ook. Want als je iets nodig hebt,ligt het niet altijd bij de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die sleutels die je hebt gekocht zijn echt magisch. Van die gekleurde aan een ring toch? Leuke boekjes ook. Hoe is het nu met je zoontje? Hoop dat alles naar omstandigheden goed gaat met jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad van die gekleurde aan een ring. Hij vindt ze echt helemaal geweldig!
      Helaas gaat het niet zo heel erg goed met ons. Ik zit er mentaal en fysiek wel doorheen. Zoontje ligt nu weer in het ziekenhuis, met name voor onderzoeken, maar ook om ons iets te ontlasten en even bij te tanken.
      Maar zoontje laat ook wel langzaam een neergaande trend zien. Dus ik verwacht niet dat de operatie nog lang op zich laat wachten. Ergens dit najaar? Eigenlijk hoop ik van wel, want dan hebben we het maar gehad. En kunnen we daarna hopelijk echt gaan genieten van de gewone normale dingen....

      Verwijderen