vrijdag 16 november 2012

Een leuk gesprek en 90 euro rijker

Een tijdje geleden werd ik uitgenodigd om mee te doen aan een onderzoek over energie vanuit een netwerkbeheerder. Er zou iemand een middag bij me thuiskomen om te praten over energie en een energiespel te spelen. Meedoen aan het onderzoek levert € 90,-- op, dus dat leek me wel wat. Dus ik schreef me in en mocht meedoen.

Gisteren was het zover en stond de mevrouw voor het onderzoek aan de deur. Ze bracht een vrolijke bos bloemen mee en had een mooi zwanger buikje, dus het gesprek ging al snel ook over kinderen. Ze vroeg hoe ik met energie omging en ik vertelde (toch eigenlijk best trots) hoe wij proberen hier zuinig mee om te gaan. Voor haar was het ook de eerste keer dat ze meedeed aan zo'n onderzoek, net als ik, dus allebei vonden we het best spannend.



Eigenlijk was het een heel leuk gesprek en vloog de middag (4 uurtjes) voorbij. We lunchten samen en speelde ook nog het energiespel. Bij het spel moest ik kaartjes wegleggen in een kwadrant met bepaart veel of weinig energie en vind ik wel of niet belangrijk. Op de kaartjes stonden afbeeldingen van een energielabel, een hr ketel etc.. We liepen nog een rondje door het huis, wat weer nieuwe gespreksstof opleverde. Zij vond het ook leuk en ze was opgelucht dat het gesprek zo makkelijk verliep. Dat als ze iets zei ik daar gelijk wel honderduit over kon vertellen. En ze zei dat ze ook zeker weer wat dingen van mij had geleerd. Nou, dat is nog eens leuk om te horen!

Dat was nog eens makkelijk verdient die 90 euro. Ik hoefde eigenlijk alleen maar te vertellen hoe wij leven en hoe we met energie omgaan. Eigenlijk precies wat ik ook altijd op mijn blog doe. Mocht er nog eens zo'n onderzoek zijn met een leuk onderwerp, dan doe ik zeker weer mee.

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi,dat die mevrouw ook van jou leerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een erg leuke manier om die 90 euro te verdienen =)
    Op je andere logje vond ik het een beetje misplaatst staan, dus ik zet het hier neer: ik heb je een award gegeven ;-)
    Groetjes, Jantine

    BeantwoordenVerwijderen