woensdag 7 november 2012

Goedkoop uitje

Hier is het tuincentrum al helemaal in de kerstsfeer. Eigenlijk heb ik niet zo'n zin om al aan de kerst te denken als sinterklaas nog niet eens is geweest., maar mijn ouders waren zo onder de indruk van de kerstafdeling, dat ze mij en zoontje graag mee wilden nemen. Nou, prima hoor. Er waren allemaal miniatuur wintertafereeltjes, versierde kerstbomen, lichtjes en treintjes te zien. Er liepen opvallend veel opa's en oma's met kleinkinderen rond, je kan je er dan ook prima en ochtend of middagje vermaken. En het mooiste is: het kost helemaal niks.


Natuurlijk moet je wel de verleidingen weerstaan van alle leuke kerstversiering en het is echt niet verplicht om een kopje koffie met gebak te nemen in het restaurant (waar opa ons wel op trakteerde).

Ik heb wel  leuke ideeën opgedaan voor kerstversiering, vilten uiltjes, hartjes en vogeltjes. Natuurlijk koop ik ze niet voor € 1,49 tot € 2,49 per stuk, maar ik wil proberen om zelf te maken. Als dat lukt, dan zal ik binnenkort het resultaat laten zien. De gebreide kerstballen vind ik ook helemaal geweldig, maar helaas kan ik niet breien. Ik heb het ook op mijn ruilpagina staan, dus misschien is er nog een creatieve medeblogster die mij erin kan voorzien? Of misschien kan ik een leuke gebreide trui bij de kringloop vinden en daar kerstballen mee bekleden? We zullen zien....



6 opmerkingen:

  1. Ik moet nog een paar kleinigheidjes kopen voor mijn dochter en dat is een super idee. Ik ga haar vilt halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk die vilten snuisterijen. Ik heb nog vilt liggen en benook al aan het nadenken wat ik er van ga maken voor kerst.
    Je vroeg naar mijn blog, die kan je hier vinden:
    http://opwegnaarwateigenlijk.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, heb al even gekeken, leuk blog heb je!

      Verwijderen
    2. Oh en als er nog vilt is wat je kwijt wilt, dan hou ik mij aanbevolen!

      Verwijderen
  3. Mooi he al die prachtig versierde tuincentra! Ik ben nog niet geweest, vind het nog te vroeg in het jaar. Hoewel ik hier de eerste kertboom in een woonhuis al gesignaleerd heb, echt waar! Wat een fantastisch initiatief trouwens, dat ruilen! En je hebt vast gezien dat het een nieuwe trend wordt, leuk he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuke hè dat ruilen. Was er zelf ook helemaal enthousiast over en leuk dat ik ook veel enthousiaste reacties heb gehad. Zou toch geweldig zijn als we elkaar blij kunnen maken met spullen en het ruimt ook zo lekker op in huis. En ik doe veel makkelijker iets weg als ik weet dat iemand er blij mee is, dan het naar bijvoorbeeld de kringloop brengen. Ben altijd bang dat het uiteindelijk toch nog bij de vuilnis beland.

      Verwijderen