dinsdag 12 februari 2013

Het ruimt zo lekker op!

Zoals ik hier al eerder schreef begeef ik me de laatste tijd veel op het Facebook om dingen gratis weg te geven. De afgelopen week zette ik er weer heel wat spullen op, even een fotootje maken, op de weggeefhoek van deze regio zetten en vaak dezelfde dag één of meerdere reacties.

Het ruimt zo lekker op. Ik heb hier een doos in de kamer staan waarin alles zit wat ik op de weggeefhoek heb gezet. Er komt steeds iets in de doos bij als ik door het huis ga en zo nu en dan wordt er weer iets opgehaald en wordt de doos weer leger.

Ik vind de aanloop van mensen wel leuk. Ik ben toch overdag veel alleen met zoontje en zo af en toe een praatje maken met iemand vind ik heel leuk. Het is ook heel wisselend soms komt de afhaler (of op pad gestuurde echtgenoot) snel even iets ophalen, soms heeft iemand wel zin in een praatje. Het scheelt me ook een ritje naar de kringloop (hoewel ze ook wel komen ophalen als je een afspraak maakt). Alleen de dingen die echt niemand weer wil op de weggeefhoek, gaan in de kringloopdoos, die wordt nu echt niet meer zo snel gevuld. Voordeel is ook dat als het gelijk wordt opgehaald ik ook niet meer terugkan. Als de kringloopdozen er te lang staan, wil er soms weleens iets toch weer uitgehaald worden.

Ik hier nu dus 4 dozen staan die ik tijdens het opruimen vul: rommelmarkt, mp/bol, weggeefhoek en kringloop. En héél soms gaat er iets in de prullenbak.

Zelf heb ik ook al iets uit de weggeefhoek opgehaald. Ik was niet van plan mijn huis weer vol te stoppen met spullen, maar in het kader van het zelf cadeautjes maken, kwam er bakjes voorbij wat ik wel kon gebruiken. En een stapel dvd's geven weer uren kijkplezier en gaan daarna weer terug op de weggeefhoek.

Zo zijn er ook meer dingen die steeds worden doorgegeven. Er circuleert een tas met kinderkleertjes, serviesgoed en tijdschriften. Je haalt eruit waar jezelf wat aan hebt, stopt er bij waar je vanaf wilt en geeft het weer door.

Als ik weer een foto maak en mijn sd-kaartje in de laptop stop, wis ik gelijk de foto's van wat al weg is. En dan lijkt het zo snel te gaan met spullen wegdoen! Maar als ik dan weer door het huis en de zolder ga, lijkt het nog steeds zo veel! Maar goed, het gaat de goede kant op!

Over een maandje rommelmarkt en wat er dan overblijft gaat denk ik allemaal op de weggeefhoek. Misschien dat ik in het najaar nog naar een rommelmarkt ga, maar ik heb dan vast weer genoeg nieuwe spullen verzameld als ik in dit tempo doorga met declutteren!

7 opmerkingen:

  1. Echt leuk joh!! Bij mij gaat het helaas nog niet zo hard, heb veel dingetjes erop gezet, maar niemand wil ze hebben lijkt het :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een sympathieke actie! Zo ruim je je huis op, en maakt tegelijkertijd andere mensen blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij fietsen regelmatig langs een kringloopwinkel en dan gaat er vaak een tasje met spullen mee. Zo verzamel ik zelden meer "te veel".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! Ik zet de laatste tijd weer vrij veel op Marktplaats en dat is best wel succesvol. Ik heb afgelopen week al vrij veel verkocht en ga nu weer een pakje klaarmaken. Het is niet allemaal voor de hoofdprijs, maar het tikt wel mooi aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo ruim je rustig alles op en aan het einde van het jaar denk je vast wat is het hier lekker leeg. Trouwens kinderen die ouder worden slepen ook heel veel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superlief van je! Er zijn zoveel mensen en kinderen(!) in Nederland die niet veel hebben. Op deze manier maak je vast veel mensen blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, die doorgeeftas waar een ieder iets uit kan halen en in kan stoppen, dat kende ik nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen