vrijdag 26 april 2013

Ditjes en datjes week 16-17

Voordelig en gezond
Van de week waren er een paar aanbiedingen/afgeprijsde artikelen, hoewel niet op mijn boodschappenlijstje, toch in mijn winkelwagentje belandden. Er was een stuk biologisch belegen kaas afgeprijsd, want tegen de houdbaarheidsdatum. Ik nam het mee naar huis, raspte het helemaal op en deed het per 50 gram in een bakje, het leverde 7 bakjes op. Zo hebben we voorlopig weer genoeg voor bovenop een ovenschotel/hartige taart of voor over de pasta. Even een werkje maar een stuk voordeliger dan biologisch geraspte kaas.

Voorraad geraspte kaas voor in de vriezer

Ook lager er Goodies voor 50% korting, omdat ze uit het assortiment gaan. Zoontje krijgt soms 's middags zo'n koekje/rijstewafeltje. Nu kunnen we weer even vooruit.

Gezonde tussendoortjes

Ik drink vrijwel geen wijn meer, maar we hebben nog genoeg staan (het meeste is gekregen). Soms gebruik ik een beetje voor in een gerecht, zoals bij risotto. Laatst toen het lekker weer was, toch maar weer eens een glaasje gedronken, best lekker, maar aan 1 glas had ik echt genoeg. Ik had al de kleinste fles gepakt van 375ml, maar toch bleef er nog veel over. Zonde om weg te gooien. Eerder deed ik de rest in een ijsklontbakje, maar omdat het niet helemaal bevriest (waarschijnlijk door de alcohol) was het er weer moeilijk gedoseerd uit te krijgen. Nu heb ik het in 3 kleine bakjes gedaan met een deksel 75ml per doosje.

Overgebleven wij gaat in de vriezer
En in de bonus waren de biologische volkoren pasta en zilvervliesrijst, 25% korting. Gemiddeld gebruiken we denk ik 1-2 pakken van elk per maand. Ik sloeg van beide 4 pakken in, zo kunnen we weer even vooruit. Meestal koop ik een voorraad in Duitsland, omdat het daar net iets goedkoper is. Ik had nog aardig wat van die voorraad liggen, maar nu is de voorraad weer aangevuld zodat we bijna een jaar vooruit kunnen.

Gezonder eten
Deze week probeerde ik de avocade-bananenmoes uit het boek 100% gifvrij, gewoon banaan met een avocado prakken. Het smaakte lekker, maar liever gewoon zo dan op een cracker. Ik deed er wel nog een theelepel citoensap in, dat maakte het net iets frisser. Ik at er 2 speltboterhammen bij (zelf gebakken). Best lekker voor een lunch en zoontje kan lekker mee-eten. De fruitschaal is weer lekker aangevuld!



Natuurlijke verzorgingsproducten
Ik ruimde de badkamerkastjes op!
Dit ging eruit:
Weg met het gif!

Ik kon er gelukkig iemand op de weggeefhoek HEEL ERG blij mee maken

En dit kwam erin:
Natuurlijke verzorgingsproducten


Wasbare luiers en billendoekjes
De etherische olie die op de schone billendoekjes gaan van Cheeky Wipes was bijna op. Op een Belgische website vond ik een gootverpakking van 100ml, daar kunnen we de hele luierperiode wel mee voort en misschien ook nog wel een 2e luierperiode. Ik zag dat ze ook leuke "wetbags" hadden, zakken om de vieze luiers in te bewaren voor onderweg. Omdat ik steeds vaker ook gewoon onderweg de wasbare luiers gebruik, vind ik zo'n zak toch wel handig. Ik vond dit motiefje zo leuk, kon het niet laten liggen. De wetbag is trouwens na de luierperiode ook nog goed te gebruiken, bijvoorbeeld voor natte zwemkleding, voor vieze gymspullen, toilettas of lunchzak.



Gered van de container
Manlief redde deze snoeppotten uit de container op zijn werk. Hij dacht er mij blij mee te kunnen maken. Ja, ik was wel blij geweest als er goed sluitende deksels bij hadden gezeten. Helaas, maar we konden er gelukkig iemand anders HEEL ERG blij meemaken op de weggeefhoek!



Kortom weer een week vol kleine dingen die bijdragen aan ons doel om bewuster en gezonder te leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten