vrijdag 12 april 2013

Weekmenu 12 april t/m 18 april

Vandaag stond de inhoud van de groentetas weer online, dus gelijk maar ons weekmenu gemaakt. Zo langzamerhand lijkt het einde van de periode met kolen in zicht en komt er steeds meer voorjaarsgroente in de tas, lekker heb het wel een beetje gehad met kool. Ondanks dat je er van alles mee kan doen, heb ik nu wel weer zin in iets anders, lekkere verse sla, want dat heb ik wel gemist.

Deze week in de tas:
- winterpostelein
- Spinazie of andijvie (blijft nog even spannend, hoop op spinazie)
- champignons
- wortels
- raapjes

Allemaal bekende en geliefde groente, alleen de raapjes zorgen voor een uitdaging. Hebben we deze vorig jaar ook niet een keer gehad? Wat ik er toen mee heb gemaakt en hoe het beviel kan ik me niet meer herinneren. Dus maar op zoek naar een lekker receptje op internet. Via deze site kwam ik bij een leuk recept (reactie 4 van Manon). Het ziet er lekker uit en vrijwel all ingrediĆ«nten heb ik in huis.

Het weekmenu voor deze week:
vr: gebakken aardappeltjes met winterpostelein en vegetarische schijf
za: Enchilada's met spinazie en ricotta of andijviequiche
zo: paddestoelenragout met rijst
ma: Penne met wortel-tomatensaus
di: Stoofschotel met raapjes en bospeen
wo: Bloemkool-broccolitaart (heb nog bloemkool en broccoli in de vriezer)
do: restjes of pannenkoeken

Mijn boodschappenlijstje voor deze week heb ik weer beperkt kunnen houden, ik hoef eigenlijk alleen een netje uien te halen en dan kan ik alles maken. Omdat ik deze maand weer de kwartaalkosten van de groentetas moet voldoen (ruim 100 euro) is dat altijd gelijk een flinke hap uit het maandbudget. Door veel uit de voorraad te koken probeer ik binnen het maandbudget te blijven. Sommige recepten heb ik daardoor een beetje aangepast. Gelukkig hebben we nog genoeg in voorraad en de vriezer mag ook wel weer wat leger worden. Als mijn moestuintje het dit jaar goed doet zal ik toch wat in moeten vriezen denk ik.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel goed dat je alleen maar uien hoeft te halen. Ik moet altijd wel brood, eieren, vla en yoghurt halen. En houdbare melk wel allemaal bio. Gisteren was alles op toen had zoon wel trek. Hij eet anders twee kommetjes yoghurt met cruesli.. Hij is bijna 14 en in de groei dus dan kan het ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoelde dat ik voor het weekmenu alleen uien hoef te komen. Maar moet inderdaad ook nog yoghurt en vers fruit kopen!

      Verwijderen
  2. Ik ben onder de indruk van je gevarieerde menu! Goed zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat ziet er allemaal lekker uit. Ik moet toch elke week wel minstens brood, eieren, yoghurt halen.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe raapjes smaakt, nog nooit gehad.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brood hoef ik niet te kopen, want bak ik zelf. Maar moet inderdaad ook nog yoghurt halen en vers fruit.

      Verwijderen