vrijdag 3 mei 2013

Tuincentrum- en Kringlooprondje

Na een zwemochtend, ging ik lekker fietsen met zoontje. We gingen eerst even naar het tuincentrum om wat zaad te kopen voor mijn guerilla gardening plan. Ik heb gekozen voor zaadjes waar bloemen uitkomen die bijen aantrekken, want die bijtjes krijgen het steeds moeilijker. Het is een pak met zaad voor 7m2, dus daar kunnen we wel even mee strooien. Ook kocht ik een zakje zaad voor zonnebloemen. Die ga ik meesturen met een verjaardagskaart voor een vriendin. De laatste keer dat ik bij haar was, woonde ze net in haar nieuwe huisje en ze moest de tuin nog aanpakken. Zonnebloemen vind ik zelf altijd heel vrolijk. Ik kocht er ook nog van die naambordjes bij voor in de moestuin. Vorig jaar had ik ze zelf gemaakt, maar ik wilde met een vvv-bon betalen en anders zat ik niet aan het bedrag. Ze zijn toch wel handig....want anders ben ik te lui om iets erin te zetten en weet ik later niet meer wat ik gepoot heb.

Ook nog even bij de groente en tuinplantjes gekeken. Echt belachelijke prijzen....dan ben ik toch wel blij dat ik gewoon met zaadjes aan de slag ben gegaan. Ik heb inmiddels bij fruittuin wat aardbeienplanten en bessenstruiken besteld, stukken goedkoper, 25 plantjes voor € 11,95. We hebben besloten om toch maar met de voortuin aan de gang te gaan en daar een fruittuintje van te maken.

Daarna gingen we even langs de kringloop. Ik was van plan alleen te kijken voor wat er op mijn lijstje staat: schoentjes, regenponcho en aanvulling voor het nijntje huis. Maar ja, soms kom je gewoon echt leuke dingen tegen en helaas niks van mijn lijstje.

Ik kocht leuk houten speelgoed: een knikkerbaan, mobiel, treintje met diertjes, cijfer puzzeltje (helaas zag ik thuis pas dat de 7 ontbreekt), 4 kleine houten autootjes, een houten vliegtuigje, een poppetjes van de lego primo, een pyamazak in de vorm van een uil (zag pas op internet dat het een pyamazak is), een nijntje strandspel en een zakje met mini's van AH. Die laatste gaan naar mijn nichtje, die spaar dat allemaal voor haar winkeltje. Links onderaan zie je nog een opvouwbare wasmand, leek me wel handig voor ooit.

Let niet op de rotzooi op de achtergrond...oh nu kijk je zeker juist...

Vaak als ik eenmaal iets in mijn mandje heb gedaan wordt het al snel meer. Gelukkig bleef de schade beperkt tot € 8,65. Ik moet maar niet meer te vaak in de kringloop komen, want zie bijna altijd wel leuke dingen.

Ik vond trouwens dat ze de babykleding echt belachelijk duur geprijsd hebben. Rompers voor € 1,95 en de rest van de kledingstukken ook zo'n 2-5 euro. Gelukkig heb ik voor zoontje voorlopig genoeg.

Morgen gaan we aan de slag met de voortuin, is nog best een karwei. We moeten het grit en worteldoek verwijderen, willen de buxus verplanten en dan nog omspitten en tuinaarde aanbrengen. Ik heb manlief lief aangekeken en hij gaat morgen zijn handen uit de mouwen steken. En dan hoop ik dat mijn bestelling volgende week binnenkomt zodat ik alles in de grond kan zetten.

3 opmerkingen:

  1. Ze zaten in een zakje, dus kon ook niet goed zien of het compleet was... Maar heb inderdaad ook goed gerommeld in die bakken links op het tafeltje want zocht nog een deel van iets anders wat ook incompleet was. Ach het was maar 50 cent en zo kan hij er ook leuk mee spelen. Maar mocht je de 7 nog vinden dan ben ik daar wel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rompers zijn in onze kringloop 25 cent! 1,95 is echt belachelijk ja, dan kun je beter naar de Zeeman ofzo gaan en nieuwe kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toevallig was ik vandaag ook in een kringloop. Ik was voor het eerst bij deze. Hier vond ik spullen erg wisselend in prijs. Boeken duur. Kleding echt wisselend. Ik kocht voor mezelf een spijkerbroek van het merk Cars voor €3,00. ziet er als nieuw uit. Verder een tupperware beker met deksel ook zgan voor € 0,30. Er stonden bijvoorbeeld Mepal bekers waar ze € 1,00 voor vroegen terwijl tupperware zeker dubbel zo duur is dan Mepal. En er waren bijvoorbeeld ook spijkerbroeken voor € 10,00. Ik zag geen verschil. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen