zaterdag 5 oktober 2013

Eerste bezorging bioberzorger

Gisterenavond kwam hier voor de eerste keer de biobezorger. Sinds deze week bezorgen ze ook in de regio Arnhem/Nijmegen en daar ben ik helemaal blij mee. Mijn vertrouwde groentepakket kan ik voortaan via de bioberzorger afnemen, maar hoeft niet meer persé met een abonnement, dus dat is dan wel makkelijk. Af en toe ontstond er toch een overschot aan groente doordat we een keer niet thuis aten, manlief niet thuis was of we groente uit eigen tuin hadden. Nu kan zo'n overschot dus voorkomen worden en kan ik ook een keer het pakket niet nemen als er groente inzitten die we niet zo lekker vinden.

Het pakket zag er keurig uit, met nog gratis een lekkere reep nougat, omdat het de eerste bestelling was. Ik pakte gelijk uit en keek alles van mijn bestelling na en dacht er toen aan dat een foto wel leuk was geweest voor mijn blog...nou ja, volgende keer dan maar.

Ik kocht o.a. dit kratje met satsuma mandarijnen, niet duur en nog nooit gegeten. Ik heb nu wel volop gratis appels en peren en soms een handje aardbeien, maar citrusfruit vormt dan een aangename afwisseling. Ik heb mezelf voorgenomen om wekelijks niet meer te bestellen dan 50 euro. Het biospul dat ik voordeliger bij de Appie kan kopen, koop ik daar. De rest wat ik niet kan krijgen bij de Appie of gelijk is aan prijs koop ik bij de biobezorger


Bij de biobezorgder bestel ik dus mijn groentepakket, fruit, zuivel en soms ook wat voor de voorraadkast als het in de aanbieding is, of hier in het dorp niet bio te krijgen.
Bij de overige supermarkten of markt probeer ik dan door de weeks voor niet meer dan 25 euro te kopen, om toch een beetje op het zelfde niveau te blijven van wat we nu aan de boodschappen uitgeven. Ik kan nu misschien minder producten kopen, nu alles bio is, maar ben dan ook kritischer bij dingen in mijn mandje gooien. En bij de biobezorger kan ik groente en fruit ook per stuk bestellen, wat dan wel weer voordeliger is en er voor zorgt dat het niet toch maar ligt te rotten.
Verder ga ik inslaan bij aanbiedingen, gratis onbespoten fruit aannemen en verwerken voor later en soms een ritje naar Duitland en de molen voor producten die daar nog goedkoper zijn. Zo komen we denk ik een heel eind.

Ben héél benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken en ik inderdaad mijn uitgaven binnen de perken kan houden.

Mocht iemand nog interesse hebben om ook eens bij Beterbio te bestellen, zou je me dan een mailtje willen sturen? Voor elke nieuwe klant die ik aanbreng krijg ik 5 euro shoptegoed, altijd mooi meegenomen toch?

7 opmerkingen:

  1. Ik zit ook al weer een tijdje te denken om een groentepakket te nemen. Heb het eerder als éénpersoonshuishouden wel ooit gehad, maar ik kreeg het niet op, omdat ik ook wel eens bij anderen at, of geen zin had in de zoveelste knolselderij. Inmiddels wonen we met z'n tweeën en ben ik wel weer in voor verrassing en variatie!
    Helaas valt Zwolle nog niet in het bezorggebied van beterbio...
    Groetjes Gerdien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, dat is toevallig. Ik heb vorige week voor het eerst een biobestelling gedaan bij www.bioweb.nl dat is voor Friesland. En ik ben echt he-le-maal enthousiast. Die mandarijnen vinden wij hier heerlijk :). Ik ben benieuwd hoe het jullie zal gaan bevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en de goede link is: www.bioweb-fryslan.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had een paar van die mandarijnen inde fruittas. Ze waren pas binnen 2 dagen op omdat ik me zo goed had ingehouden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij kan iedere week niet uit. Maar wat fantastisch die bio bezorgers hé ik wordt er ook blij van. Maar kan niet alles meer bio kopen. Maar ik koop wel heel veel onbespoten uit de regio zonder bio certificaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die mandarijnen....daar eten we ons ook ongans aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo twijfel ik enorm of ik toch niet een abonnement bij bio aan huis zal nemen die hier in de regio pakketten bezorgd. De prijs houdt me voorlopig nog even tegen, maar ik krijg er wel steeds meer zin in.

    BeantwoordenVerwijderen