maandag 28 oktober 2013

Laarzen

Nu ik mijn kledingkast weer gevuld is met een nieuwe garderobe, moest ik ook even naar mijn schoenen kijken voor de winter. Mijn laarzen zitten zo lekker, maar er zat een gat bij de aanheching van de zool. Ik ging langs de schoenmaker om ze te laten maken, maar volgens de schoenmaker zou dat een duur grapje worden en vond hij dat de schoenen te veel versleten waren en het niet meer waard. Ik vond het erg jammer, maar wel fijn dat hij zo eerlijk is.

Nu had ik lang naar goed passende laarzen gezocht voordat ik deze had gevonden, dus vond het erg vervelend dat ik nu op zoek moest naar nieuwe. Eigenlijk had ik helemaal geen zin om weer alle schoenwinkels af te lopen op zoek naar een geschikte laars. Ik heb kleine voeten, maat 36/37, maar wel dikke kuiten en ik wil geen schoenen met een hoge hak. Ik ben toch al klein, dus wat maakt die paar centimeter uit en ik spaar liever mijn rug.

Ik zocht naar dezelfde laarzen op internet en ze waren nog te koop, helemaal dezelfde voor de nieuwprijs van € 160,--. Ik had mijn laarzen een jaar of 3 geleden gekocht en die waren toen afgeprijsd voor € 110,--. Het was toen dat ze gelijk goed zaten en ik al zo lang opzoek was naar laarzen, anders had ik dat er nooit voor uit gegeven. Maar ik heb ze zeker een jaar of 3 met plezier gedragen, dus die kosten heb ik er wel uitgehaald.

Ik had de schoenen al in mijn online winkelmandje gedaan, toen ik bedacht dat ik het toch wel erg veel geld vond en ik misschien ook zou kunnen proberen via marktplaats deze laarzen te vinden. Ik zocht op hetzelfde merk en vond volop laarzen (ook precies dezelfde), maar de schoenmaat was niet goed, de hak te hoog of de schacht te smal. Ik keek een dag of 5 dagelijks op MP en uiteindelijk vond ik laarzen die precies goed waren qua maat en die ik qua uiterlijk acceptabel vond. En ze waren ook maar 15 euro! Ik liet ze verzenden dus er kwam € 6,75 bij. Vandaag kwam het pakket aan en ze zitten als gegoten! Aan het hakje zie je wel dat ze gedragen zijn, maar verder zien ze er nog keurig uit! En de hak is zelfs nog iets lager dan de laarzen die ik had, dus daar ben ik helemaal blij mee! De doos zat er nog bij en daar staat dus ook de nieuwprijs op van € 174,95.

Voor € 21,75 heb ik nu dus weer laarzen waar ik zeker deze winter weer mee door kom. Ik vond het wel een beetje eng om schoenen online te komen, maar omdat het hetzelfde merk was, durfde ik het wel aan. En ik ben blij dat ik niet weer stad en land hoef af te lopen opzoek naar laarzen.

Nu zoek ik nog gevoerde lage laarzen, beetje snowboot/uggs model voor als er overal sneeuw ligt en ik er toch doorheen wil. Nog even kijken waar ik die vandaan ga halen. Ik wil er ook niet te veel aan uit geven en er is geen haast bij, dus ik blijf nog wel even op MP kijken of er iets geschikts voorbij komt.


Hebben jullie het weleens aangedurfd om schoenen via MP te kopen en daar juist goede of slechte ervaringen mee?

12 opmerkingen:

  1. Ja hoor, van een bepaald merk. Koop ze alleen nog maar op mp, meestal voor niet meer dan 20 euro en loop er gemiddeld twee jaar op rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoeisel zou ik nooit tweedehands kopen omdat ik vind dat je een schoen moet kunnen passen voor je die aankoopt. Kan me ook niet voorstellen dat het voor de rug'gezond' is om schoenen die anderen gedragen en afgesleten hebben, te dragen. Elke persoon trapt zijn schoenen 'anders' af. Ik koop altijd kwaliteitsschoenen maar dan wel enkel in soldenperiodes. Ik gebruik mijn schoenen heel lang dus mogen ze ietwat meer kosten.liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat dacht ik eerst ook Liesbeth, totdat ik dit stukje bij haar las: http://valhallasblog.wordpress.com/2013/06/14/kinderschoenen/

      Overigens loop ik thuis het liefst op blote voeten/sokken. En heb ik voor lange wandelingen altijd mijn bergschoenen aan, die een behoorlijk prijsje hebben, maar waar ik jaren mee doe. Dit is meer voor de wat nettere gelegenheden.

      Verwijderen
  3. Wat herkenbaar, ik kan er ook zo van balen als ik oude laarzen weg moet doen, ik doe er altijd meerdere seizoenen mee. Ik heb geen ervaring met online schoenen kopen, maar jij bent heel goed geslaagd, prachtige laarzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het nooit aangedurfd, tweedehands schoenen. Vooral omdat schoenen toch ook naar je voet gaan staan en dan lijkt het me niet prettig om dan schoenen te dragen die naar de voet van iemand anders zijn gevormd.

    Daarnaast ook de angst van voetschimmel of stinkgeurtjes die me tegenhouden... Maar misschien valt dat allemaal wel reuze mee. Ik heb zelf tenslotte ook zat schoen-miskopen in de kast staan die niet stinken en ook niet helemaal naar mijn voet zijn gevormd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook iemand met moeilijke voeten. Mijn voeten zijn heel smal en mijn kuiten heel dik. Dus toen ik eindelijk na 3 jaar ook laarzen kon dragen was ik helemaal happy. Helaas wel meer betaald dan 160 euro, maar dat is logisch. Gewone schoenen voor mij kosten dat al.
    Gelukkig ben ik heel zuinig met schoenen en draag ik ze jaren voordat ze echt af zijn. Een keertje naar de schoenmaker en ik loop er weer heerlijk op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verkoop ze wel eens, maar koop eigenlijk nooit. Ik vind het gewoon niet zo fris, als ik heel eerlijk ben. Zolang het dan niet nodig is (ik heb genoeg schoenen om nog wel even vooruit te kunnen), dan kan ik die keuze gelukkig maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ook hoor :-)
    Heb drie jaar op hele fijne bruine laarzen van de kringloop rondgelopen. Nieuwprijsstickertje zat er nog op, was er nog niet afgesleten: 149,95. Ik betaalde er 5 euro voor.
    Begin 2012 fietste ik ermee de sloot in. Winter 2012-2013 nog wel gedragen, maar ze waren niet echt mooi meer. Toen nieuwe gekocht bij een andere kringloop, voor het astronomische bedrag van 15 euro: http://mindmaggie.blogspot.nl/2013/05/nieuwe-leren-kringlooplaarzen.html. Ze zijn in t echt mooier dan op de foto! Verder kocht ik nog deze witte via Marktplaats: http://mindmaggie.blogspot.nl/2013/03/kleding.html Die waren 35 euro incl. verzendkosten en daar heb ik ook veel plezier van gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Enne, mijn AllStars, ook al een hele zomer plezier van gehad en kan nog makkelijk een seizoen mee: http://mindmaggie.blogspot.nl/2013/04/schoenen-van-converse-2175-in-plaats.html

    BeantwoordenVerwijderen