zaterdag 14 december 2013

Grootste kringloopwinkel van Oost Nederland

Als ik de advertentie moet geloven van de kringloopwinkel van mijn woonplaats, is het nu de grootste kringloopwinkel van Oost Nederland. Ze zijn vorige week verhuisd naar een nieuwe grotere locatie en vandaag ging ik daar maar eens kijken.

Het was inderdaad groot, alles veel ruimer uitgestald en mooi gesorteerd. Twee verdiepingen vol spulletjes die op een nieuwe eigenaar wachten. Ik ging niet voor iets speciaals, maar het komt maar weinig voor dat ik met niks thuis kom bij de kringloop. Dat is dan ook gelijk weer de reden dat ik niet te vaak ga, want ik moet mezelf hierin beschermen.

Vandaag kon ik dit allemaal niet laten liggen:

Een lekkere warme trui (€ 2,95) en broek (€ 3,95) voor zoontje voor op de groei. Ik merk dat de maatjes groter dan 80/86 moeilijker zijn om 2e hands van goede kwaliteit te vinden, dus ben alvast een 2 maten vooruit aan het kijken.

2 puzzels, Bumba waar hij gek op is (€ 1,50) en één met 4 stukjes (€ 1,--) die laatste kon hij tot mijn verbazing al helemaal zelf maken.

Helemaal rechts ligt nog een nijntje mat, waarop je kan tekenen met water € 0,90). Er hoort eigenlijk een stift bij die je met water vult, maar die ontbrak. Maar met de vingers dopen in een bakje water gaat het ook best. Als het water opdroogt, verdwijnt de tekening weer. Ik vind het een erg leuk ding en zoontje had al snel door hoe hij kon tekenen.

Daarachter nog een curver opbergbox met deksel voor € 2,-- en nog een tas met van die vakjes waar je foto's in kan doen (€ 0,60). Die laatste ga ik misschien openknippen om op de wc te hangen en er dan foto's en kaartjes in te doen. Maar is ook leuk om kado te geven met foto's erin en kleine cadeautjes in de tas ofzo. Moet er nog even over nadenken.

Verder heb ik me gelukkig kunnen inhouden. Het is een mooie winkel, zeker een verbetering met de oude vestiging. Ook zijn de pashokjes fijner, niet meer zo'n half openhangend gordijntje, maar mooie houten deuren. En er zijn speelhoekjes voor de kinderen en wc's. Zeker de moeite waard om nog eens heen te gaan dus.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben wel heel benieuwd waar dat dan is, die winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, zie dat mevrouw pardoes dezelfde vraag stelt ;-) ik ben ook nieuwsgierig...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze winkel is te vinden in Elst (gld). Maar vraag me zelf af of het echt de grootste is van Oost-Nederland.

      Verwijderen
  3. Klinkt groots en leuk die kringloopwinkel in Elst! Weet je dat er ook een website is www.socsoc.nl waar men tweedehands spullen kan kopen en verkopen. Kwam hier laatst bij uit en vond het echt een fijne website.

    BeantwoordenVerwijderen