maandag 20 januari 2014

Relaxt weekend

Dit weekend was zo'n weekend zonder plannen. Op vrijdagavond tijden het eten keek manlief me aan en vroeg "wat gaan we doen dit weekend?" "Eh geen idee, we hebben geen afspraken, zullen we er gewoon een relaxt weekend van maken". "Ja", dat is goed zei manlief, "maar jij wilde nog een keer naar de molen om meel te halen toch, dit weekend dan maar doen?"

En zo kwam het dat we verder geen afspraken maakten maar gewoon lekker relaxt deden. Zaterdagochtend kon manlief even uitslapen en ging ik met zoontje naar beneden. We gingen naar de molen en ik haalde een flinke voorraad meel en wat andere spulletjes, ook manlief haalde tarwe voor zijn bierbrouwpraktijken. Daarna gingen we nog naar het bos dat vlakbij was, maar zoontje leek niet zo in zijn hum. Wilde niet lopen, veel vallen, huilen....dus we keerden weer om. Toen leek er ineens een omslag en zagen we hem toch nog even genieten van de bladeren op de grond, de "Boom" en "fiets" die voorbij kwam.


buiten spelen

We belden nog een vriendin die ik de buurt woonde of we op de koffie konden komen, maar ze lag nog in bed van een stapavond, dus gingen maar weer richting huis.

Zoontje viel in de auto al in slaap en thuis legden we hem gelijk lekker op bed. Ik bakte koekjes en brood en ging alvast met het avondeten aan de slag. Manlief ging bloggen en ook ik las ondertussen een blogje hier en daar.

kokos-havermoutkoekjes

's avonds was er geen ruk op tv, dus keek nog even een opgenomen film. Daarna geen zin om op internet te zitten en te moe om te lezen. Ik maakte een paar keukenkastjes schoon en dook toen lekker vroeg mijn bed in.

Zondag was het mijn beurt om uit te slapen. Rond een uur of 10 stond ik beneden zag ik die mannen van mij heerlijk met elkaar spelen. Ik bakte boekweitpannenkoeken als brunch en niet veel later ging zoontje al weer naar boven voor zijn middagslaapje. Manlief en ik namen het er even van aan tafel met onze laptop. En zoontje sliep een gat in de dag. Ik bereidde het eten alvast voor en toen zoontje wakker was maakten we nog een heerlijke wandeling in het parkje achter ons huis.


Na het eten lekker in bad, eerst manlief met zoontje en ik daarna even helemaal ontspannen. 's avonds dan ook nog even boer zoekt vrouw gekeken, een blogje gelezen en daarna weer lekker op tijd mijn bed in.

Soms kan een weekend zonder plannen zo lekker relaxt zijn. Even gewoon lekker ontspannen en het huishouden even laten voor wat het is.

3 opmerkingen:

  1. Jeetje, was issie al groot! Gaat echt enorm hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is mijn favoriete soort weekend: zonder plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind een weekend zonder plannen altijd het heerlijkste wat er is! Mooie taakverdeling trouwens, ombeurten uitslapen. En ik ben stikjaloers dat je een bad hebt!

    BeantwoordenVerwijderen