maandag 31 maart 2014

Moestuinmaandag 31 maart 2014

Het is mooi weer vandaag, dus tijd om iets in de tuin te doen. De zaadjes in de kweekbakjes zijn goed opgekomen. Sommige zijn al zo groot dat ik ze moet gaan verpotten. Die gaan straks weer op de slaapkamer voor het raam.
Paprika, komkommer, tomaat, courgette

In de bak rechts in de tuin heb ik nu worteltjes gezet en nog wat radijsjes. Er is nog genoeg plek, dus moet even kijken wat ik nog meer al kan zaaien. Ik heb de bak met een net beveiligd tegen ongewenste gravers als kat en zoontje. Nu maar hopen dat het werkt, want vaak zijn ze mij te slim af.


Twee weken geleden heb ik de eerste 8 vakken van de vierkantemetertuin ingezaaid. Het eerste komt nu op. Ook deze bak heb ik moeten beveiligen met gaas. Als de plantjes groter worden, zal ik een andere oplossing moeten bedenken. Misschien dat ik het gaas dan rondom maak.




 De rabarber is weer mooi opgekomen en ook de kiwibes doet het super!


Natuurlijk was ik weer vrij laat met het snoeien van de framboos en had ook niet echt het goede gereedschap. Maar ze trekken zich van mijn slechte verzorging niks aan en staan er al weer heerlijk groen bij. Ook de zwarte bes achterin heeft al weer volop groen blad en knoppen.


Achterin de tuin staan de potten er nog een beetje verwaarloosd bij. Ik doe vaak alleen het hoognodige en laat de natuur verder zijn gang gaan. Eigenlijk vind ik een beetje wildernis ook wel gezellig staan.



In de voortuin moet ik wel binnenkort weer aan de slag, daar groeit iets te veel onkruid tussen mijn aardbeienplantjes. Mijn kersenboompje ziet er echt goed uit en ook de bessenstruiken die er staan doen het super. Vorig jaar hebben we de voortuin aangepakt en er een fruittuintje van gemaakt. Ik kan niet wachten tot ik weer de eerste aardbeien uit eigen tuin kan proeven, maar dat duurt nog wel even. Volgende week zal ik eens wat foto's van de voortuin maken.

Moestuinmaandag is een idee van Helena



3 opmerkingen:

  1. Heerlijk, ik ben ook al lekker bezig. Al lijkt het niet echt te willen groeien. Ik wacht rustig af, misschien nu het iets warmer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je bent goed bezig hoor,veel plezier de komende dagen in je tuin met dit mooie weer

    BeantwoordenVerwijderen