woensdag 23 april 2014

"Fiets, Buu, Bui, Loopau?"

"Fiets, Buu, Bui, Loopau?" dat zijn zo'n beetje de eerste woorden die zoontje elke ochtend zegt als we beneden komen. "Nee, het is nog te vroeg (6.30/7.00) om al naar buiten te gaan met de fiets, buggy of loopauto". Is altijd mijn antwoord. Teleurgesteld laat hij dan zijn kopje hangen en gaat binnen met de auto's spelen.

Volgens mij hebben we echt een buitenkind. Als het aan hem zou liggen, zou hij het liefst de hele dag buiten zijn. Ik probeer dan ook geregeld een stukje met hem te lopen door het park, een boodschapje te doen met de fiets of buggy of gewoon een stukje fietsen/wandelen in de omgeving. 's Avonds en in het weekend gaat manlief nog weleens met hem een blokje om en verder moet hij zich maar vermaken in de tuin.

Toch probeer ik wel aan zijn wensen tegemoet te komen. Zo vermaakte hij zich afgelopen vrijdag uren in de speeltuin met zand en water. Gingen we zaterdag naar de bloesempicknick van mijn adoptie-appelboom. Maandag maakten we een wandeling in het bos. En vandaag ging ik 25km met hem fietsen.

Het is wel lekker goedkoop vermaak natuurlijk. En ik kom zelf ook aan de nodige beweging, zodat ik niet naar de sportschool hoef. Maar soms is het ook wel lastig, helemaal als hij duidelijk zijn zinnen op de buggy of fiets heeft gezet. Even wat kiekjes van de afgelopen week.....

spelen in speeltuin


Rennen door de boomgaard

Met de loopauto racen door het park

Zoeken naar de gele paaltjes van de looproute in het bos

Of als je moe bent bij papa op de rug

En als mama geen tijd heeft, moet hij zich zelf maar in de tuin vermaken

Of hij gaat gewoon demonstratief in de buggy zitten en krijsen

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tuinkabouter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wahhahahah, wij hebben in de tuin een zandbak en een houten keukentje met allerlei speelgoed, een schommel aan de pergola en een trampoline. Voor de rest gebruikt die van ons de schutting als klauterplaats.
    Zeg ik heb bij het opruimen een doos met kleding gevonden voor jullie zoontje! En ik heb er weer wat bijgedaan zodat het ene nog grotere doos wordt. Na de vakantie komt die jou kant op! ALs je belangstelling hebt :-0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hier ook genoeg speelgoed in de tuin hoor. Maar hij verkies toch altijd het graven tussen mijn plantjes en zaaigoed :-(
      Met een doos met kleding maak je me altijd blij, dus Ja, graag!

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig zoontje heb je toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je zo'n buitenkindje hebt.
    Hopelijk blijft dat zo, zeker nu je de zomer ingaat :)

    En inderdaad, een heerlijk knulletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's. Heerlijk om samen zo te kunnen genieten van al dat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's! Onze kleine man wil ook continu naar buiten/ de tuin in/ naar de speeltuin... Ik ben zelf ook graag buiten, dus ik vind het heerlijk 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  7. (doet jeeh! voor het dragen!)
    En wat een heerlijk kind heb je. Dochterlief gaat langzaam aan beter praten. Op de vensterbank klimmen en tegen het raam tikken: "buiten" Dat is duidelijk genoeg voor mamma.
    Gelukkig hebben we een brede stoep in een kindvriendlijke straat, want een tuin hebben we helaas niet. Daar sparen we nog even voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n buitenkind! Dat is gezond en goed vermaak vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n buitenkind! Dat is gezond en goed vermaak vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk toch. onze kleinzoon slaapt altijd een nachtje in de week bij ons en de volgende dag na zijn ochtendpap, eerst alle autootjes uit de doos, opa plagen en dan UITE PELE....... of je maar haast wil maken want er is grote kans dat de glijbaan wegloopt.....

    BeantwoordenVerwijderen