woensdag 16 april 2014

Zelf deodorant en tandpasta maken

Het stond al een tijdje op mijn verlanglijstje om zelf deodorant en tandpasta te maken. Nadat ik verschillende natuurlijke deo's heb gebruikt, heb ik nog steeds niet de juiste gevonden. Op internet las ik veel positieve reacties over een zelfgemaakte deo van kokosolie, maizena en bakingsoda. Nu mijn deo bijna op is toch maar eens aan de slag gegaan. Het recept van ik HIER


Toen ik toch aan de slag was, ook maar eens zelf tandpasta gemaakt. Ik heb nu wel een natuurlijk merk waar ik tevreden over ben, maar zelfgemaakt is veel goedkoper. Het receptje vond ik HIER
Ik heb geen pepermuntolie toegevoegd, want dat had ik niet in huis. Maar ik ben ook niet zo'n fan van pepermuntspaak en heb vaak met andere zoutige tandpasta's gepoetst, dus ik zie wel hoe het gaat.


Zo ik kan weer even vooruit!


Ik heb het nu 1 dag gebruikt en het valt niet tegen, maar het zal vooral om de lange termijn gaan of ik dit voortaan ga gebruiken of niet.

4 opmerkingen:

  1. He wat leuk, ik heb wel eens tandpasta gemaakt maar nog nooit die deo, ik heb zo'n stick van de tuinen van een of ander mineraal doe ik al jaren mee, maar ik ben geen grote deo gebruiker. Maar ik ben het ook zeker een keer van plan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik deze deo al jaren, bevalt prima. Alleen in de winter wordt hij wel erg hard in ons koude huis. Daar wil ik ooit nog iets op bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor om dit soort dingen zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Mijn dochter heeft voor mij deo gemaakt van kokosolie en bakingsoda. Zo blij mee nu ruik ik mezelf niet meer, ondanks dat ik nog wel zweet maar dat is niet zo gek met deze temperaturen.

    BeantwoordenVerwijderen