dinsdag 28 april 2015

Koopjes op de vrijmarkt

Het leukste feest van het jaar vind ik Koningsdag. Ik vind het heerlijk om te struinen op de vrijmarkt en kijk hier dan ook elk jaar naar uit. Vorig jaar was ik met een vriendin naar de kleedjesmarkt voor kinderen hier in het dorp gegaan. We waren een uurtje eerder dan dat de markt eigenlijk zou opengaan. Maar daardoor konden we wel in alle rust rondkijken en leuke dingen bemachtigen.

Dit jaar wilde zij zelfs nog een half uurtje eerder gaan, al om 7.30 uur. Ik verklaarde haar voor gek, maar ging toch gewoon mee. Meestal zijn we dan toch al wel op en ik hou ook niet van drukte, vorig jaar was het bij het laatste stukje van de markt al echt druk, dus dat wilden we dit jaar vermijden.

Het was prima om zo vroeg te gaan, denk dat we één van de eerste bezoekers waren. Sommige kinderen zochten nog een plekje voor hun kleedje, maar de meeste zaten al met smart te wachten op kopers.

Ik vond hele leuke dingen voor een prikkie. Mijn eerste aanwinst was een bodywarmer voor zoontje voor 50 cent. Ik vind bodywarmers echt ideaal, je kan ze bijna het hele jaar door aan. Het zoontje van mijn vriendin is zaterdag jarig en ik kocht voor hem een hele mooie Thomas treinbaan met treintjes en een zooi autootjes voor nog geen 10 euro bij elkaar. Een heel mooi cadeau, wat ik nooit nieuw zou geven op een verjaardag, want echt veel te duur.

Verder kocht ik nog:
2 mooie voorleesboeken samen voor € 3,--
een zak vol Warder autobaandelen, die ik voor buiten wil gebruiken € 3,--
een zak vol poppetjes, autootjes en blokken van Bob de Bouwer € 5,50
Loco met 2 boekjes van Dora en Diego, nog als nieuw voor € 1,--
Little people tractor € 0,50
Bob de bouwer grote graafmachine € 2,00
Spel van Bob de Bouwer € 3,--
Spel van de Wielen van de Bus € 1,00
Grote vuilniszak met 3 sets mega bloks (duplo) van Thomas trein € 3,--
3 losse Thomas Trein treintjes € 1,10

Bij die grote vuilniszak met 3 sets mega bloks heb ik nog een leuk verhaal. De drie boekjes met sets die voor de vuilniszak lagen waren apart geprijsd. 2 sets had zoontje al die € 7,50 waren en 1 set nog niet van € 2,--. Dus eigenlijk wilde ik alleen die set van 2 euro. Dus ik vroeg hoe het precies zat. De vader vertelde dat mama alles had geprijsd en dat dat dus niet zo handig was gedaan dat de sets niet waren gesorteerd. Maar het werd opgelost, zijn zoontje zou de set die ik wilde wel even uitzoeken. Toen ze bijna klaar waren kwam de moeder eraan. Nee, papa had het verkeerd begrepen de 3 sets samen waren voor € 7,50. Die 2 euro sticker had op ander speelgoed gezeten en was blijkbaar tijdens het vervoer losgeraakt. Inmiddels had ik al gezien dat er veel meer duplo in die vuilniszak zat dan alleen die 3 sets, dus ik kocht de gehele vuilniszak voor € 7,50. Jammer voor hun dat ze het net allemaal hadden uitgezocht, maar ze waren vast blij dat ik alles kocht.

Thuis aangekomen heb ik de vuilniszak aan zoontje gegeven en terwijl hij druk bezig was met uitpakken, heb ik de rest van het gekochte speelgoed boven gezet. Dat is voor later, als het een keer een regenachtige dag is, we op vakantie gaan, of bewaar ik voor sinterklaas of zijn verjaardag. Zoontje is de hele dag bezig geweest met het uitpakken van de vuilniszak. Het was vermakelijk om naar te kijken. Ieder blokje en treintje werd vol aandacht bekeken en bewonderd: "wauw", "vet cool" etc....

Binnenkort het al het speelgoed maar een uitzoeken en waar niet mee gespeeld wordt kan het huis weer verlaten.





5 opmerkingen:

  1. super leuke dingen gekocht,en wat fijn dat je zoontje er zo blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier weinig bijzonders dit jaar. Dochter voorzien van 2 nieuwe puzzels en een spel wat ze snapt. Zoonlief kreeg 2 strips. Maar verder was het vooral veel rotzooi helaas. Volgende keer beter. Eerst eens opruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb je gekocht. Heeft hij weer uren speelvermaak.
    Wij zijn ook vroeg op pad gegaan en het laatste kleine stukje overgeslagen want al veel te druk, daar hou ik niet van.
    Maar wel veel spellen gekocht en wat leuke boeken voor zoonlief. En een hele stapel kaartjes van p.okemon voor zijn verzameling. Zaten wel wat dubbelen tussen maar niet duur en dan heeft hij ook weer ruilmateriaal.
    En ook ik vind dit wel de leukste dag van het jaar, heerlijk vroeg struinen over de vrijmarkt en hopen dat je leuke dingen vind

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hè! Ja ook ik kan echt genieten van dit feest en struin de markt af in de ochtend in de grote stad dichtbij. Middags zit ik dan in ons eigen dorp op een kleedje. Veel speelplezier! Helena

    BeantwoordenVerwijderen