zondag 17 januari 2016

Onze decembermaand

Omdat ik de hele decembermaand niet hem geblogd, hier toch even een terugblik over wat we allemaal hebben gedaan.

* Eind november moesten we helaas afscheid nemen van onze lieve kater Tommie. Hij leed al langer    aan nierfalen.

* Ik hield een kinderkledingruilochtend, waarna mijn kamer een ravage was. Ik denk weleens waar
   ben ik aan begonnen. Maar gelukkig was alles ook weer snel gesorteerd en opgeruimd en nam ik de    rest van de maand december "vrij".



* Natuurlijk werd er Sinterklaas gevierd, dit keer met pieten. Het was erg leuk om zoontje zo blij te
   zien, na het eerste pakje was hij al volop aan het spelen.

* We bakten samen pizza's, maar dan de simpele versie met een wrap als bodem



* We gingen regelmatig naar het parkje met de loopfiets of op zijn motor.


* Zoontje ging twee keer wennen op de basisschool, weer een nieuwe fase.
* We bouwden eindeloos treinbanen, met de uitbreidingen die de Sint had gebracht.



* Zoontje vierde zijn verjaardag op de peuterspeelzaal en nam afscheid
* Ik bakte een verjaardagstaart voor zoontje, hij wilde (net als vorig jaar) een Thomas trein taart
* En ik bakte nog 3 taarten; want dat is zo leuk om te doen: appeltaart, carrotcake en appel-
   monchoutaart.


* Er werd eindeloos voorgelezen uit het treinenboek dat hij had gekregen voor zijn verjaardag


* We bezochten de kerstafdeling van het tuincentrum


* Zoontje kreeg zijn jaarlijkse hartcontrole in het ziekenhuis en gelukkig was alles goed en werkte hij    geweldig mee met het onderzoek. We hoeven nu over 1,5 jaar pas weer terug te komen, wat een 
   opluchting.


* de kersboom werd opgezet, terwijl zoontje ziek op de bank lag. Vanaf de bank gaf hij wel wat 
   advies over wat waar moest hangen....

* we gingen naar de levende kerststal bij de kinderboerderij. Daar werd ook het kerstverhaal verteld. 
   Zoontje vond het leuker om te spelen in het stro. Het was heel sfeervol, we kwamen echt in de    
   kerststemming. Er werd gezongen bij het kampvuur en we konden marshmallows maken.



 * Zoontje mocht een dagje in de kerstvakantie kiezen wat hij wilde doen. Zijn antwoord was:"met de     bus op vakantie". Dus we gingen een dagje met de bus naar Nijmegen, bezochten de kerstmarkt,
    gingen even de stad in en aten wat bij La Place.

* We vierden eerste kerstdag bij mijn schoonouders en tweede kerstdag bij ons thuis met mijn 
        familie. Ik maakte voor het eerst een kerststol en gebruikte honing ipv suiker, het was erg lekker.


* We gingen een middagje naar het bos


* We gingen naar de schaatsbaan in het dorp, gewoon om even te kijken. Maar zoontje was beslist; hij wilde ook schaatsen. Dus nadat we betaald hadden en schaatsen hadden gehaald, wou zoontje niet meer. Hij wou oranje schaatsen en ze hadden alleen blauwe. Toch nog even doorgezet en naar het ijs gegaan......maar hij wilde echt niet meer helaas.

* We knutselden nog een kersthuisje

* Oud en Nieuw vierden we bij vrienden in Eindhoven met als thema: "Neon". En daarna was 2015 al    weer voorbij.


2016 begon met de traditionele nieuwjaarsduik....brrr

2 opmerkingen:

  1. Zo leuk he dat je kinderen heel vaak een plezier doet met het openbaar vervoer. Ik weet natuurlijk niet of jullie een auto hebben maar ik zie het bij mij nichtjes ook, die worden altijd per auto vervoerd. ;)

    Wat vervelend van jullie katje, hoe oud is hij geworden? Gezellige foto's verder en heel fijn dat de controle bij je zoontje goed was. Ik lees pas kort bij je dus weet de achtergronden niet echt maar hoe dan ook, een ziek kindje is erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie veel leuke dingen gedaan en wat een leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen