dinsdag 5 juli 2016

Verhuizen

Sinds een klein jaartje run in vanuit huis een ruilpunt van de stichting KrijgdeKleertjes. Op vast tijden organiseer ik een ruilmomenten en kunnen ouders de "oude" kleding van hun kinderen ruilen voor andere.

Ik begon klein, maar inmiddels heb ik ruim 20 bananendozen vol voorraad kleding staan en de extra slaapkamer "opgeofferd".  Er zijn inmiddels bijna 100 ruilklanten geweest en daaronder zitten ook een groot aantal vaste klanten.

Ik vind de ruilmomenten altijd er leuk, het is leuk om te zien wat er allemaal binnenkomt, iedereen weer tevreden naar huis te zien gaan en soms zelf ook nog een leuk kledingstuk voor Dirk eruit te kunnen pikken.

Maar het begon wel een beetje uit de kluiten te wassen. Iedere maand (en soms zelf 2 keer per maand) sjouwde ik al die dozen naar beneden en moest meubels in mijn woonkamer verzetten om ruimte re maken. En als het ruilmoment (2 uurtjes) was afgelopen was ik meestal nog vele uren bezig alles weer te sorteren, netjes in dozen te stoppen en naar boven te sjouwen. Ik doe het met plezier, maar het was wel duidelijk dat mijn huis een beetje te klein aan het worden was hiervoor.

Op het moment dat ik dacht, ik moet eens contact zoeken met de gemeente of er mogelijkheden zijn voor een andere locatie, werd er contact met mij gezocht door de buurtverbinders. Zij willen mensen uit de buurt meer met elkaar in contact brengen en vonden mijn ruilpunt daar zo goed bij aansluiten, dat ze hebben gevraagd of ik voortaan 1-2x per maand op een donderdagavond bij hun mijn ruilmomenten wil doen. Gelukkig hebben ze ook ruimte om mijn voorraad op te slaan, anders was het nog een heel gesleep.

Na wat overleg en een leuke "werkexcursie", hebben we afgesproken in september te beginnen. Ik kijk er erg naar uit. Mooi om te zien hoe een initiatief na een jaar, al uit kan groeien naar meer.

Vandaag was de laatste ruilochtend bij mij thuis. Ruilers zijn enthousiast over de nieuwe locatie en het nieuwe tijdstip. Toch voelt het ook gek om straks weer een kamer "over" te hebben. De kamer is nog steeds ingericht als babykamer....

Zo zag mijn woonkamer er ieder ruilmoment uit



6 opmerkingen: