maandag 1 augustus 2016

De tweede vakantieweek

In de tweede vakantieweek hadden we een paar mooie zonnige dagen, maar ook regelmatig een regenbui. Toch hebben we ons goed vermaakt, al is er van de voorgenomen fietstochtjes nog niet veel gekomen. Deze week vloog het geld er met bakken uit, niet dat we dure dagjes uit hadden, want we vermaakten ons vooral thuis en in de omgeving. Wel boekten we toch nog een lastminute weekje weg in een chalet, omdat mijn zus ineens een week vrij bleek te hebben (en niet van slapen in een tent houdt) en we het allebei toch wel leuk vonden om nog met de kinderen weg te gaan. Ook boekten we alvast een weekje weg in de herfstvakantie, waar naar toe hou ik nog even een verrassing, maar het wordt zeker een vakantie naar de titel van dit blog "niet dromen, maar doen". Ook werd er geshopt in de uitverkoop voor zowel mij, Alex en nog wat voor Dirk op de groei. Ook moest ik een nieuw badpak, de mijne was na een jaar of 7 echt versleten en ik koos voor een goed duurder merk, hetzelfde merk als de vorige, waar ik hopelijk weer jaren mee vooruit kan. Ook werden de voorraden aangevuld door een gratis bezorging van AH. Fijn, kan ik de kleine boodschapjes mooi op de fiets doen met Dirk. En kocht ik nog een cadeautje voor mezelf, dat doe ik niet vaak, maar soms mag je jezelf best verwennen.

Onze week in beeld:

Maandag vermaakten we ons thuis en gingen we naar het speeltuintje/skatebaan in de buurt

Dirk heeft het trappen nu echt goed door en
kan hij dus ook op zijn fiets met trappers.

Natuurlijk wil hij laten zien dat hij met deze fiets
net zo goed kan stunten als met zijn loopfiets.
Nog even en dan kunnen de zijwieltjes eraf.

Lekker glijen

Dinsdag: kwam oma spelen en kon ik ondertussen even winkelen in de uitverkoop. Dirk onderging 's avonds een knipbeurt.
Hij wou eerst zijn haar lang laten groeien en een staartje net als meester Paul.
Toen ik vertelde dat het dan ook dagelijks gekamd moest worden, verkoos hij toch de schaar!

Woensdag gingen we de tuin in om te oogsten en werd er lekker gespeeld met de trein.

Inmiddels allemaal verdwenen in onze buikjes ;-)

Nog even geduld en dan zijn deze ook rijp
treinbaan 101, achterin voor het raam zie je mijn paprikaplanten


Donderdag kwam er de hele dag een speelvriendje, want papa en mama moesten werken. Tussen de buien door konden we toch nog even naar de speeltuin, net op tijd thuis voor een stortbui. Verder héél veel gespeeld!

's Avonds kwam er nog een vriend van ons eten, hij nam ook een cadeautje voor Dirk mee: Lego! Toen Dirk naar bed ging, vroeg Dirk hem een verhaaltje voor te lezen en dat werd natuurlijk gedaan.

Vrijdagmiddag vond de grote wisseltruc plaats. Dirk ging logeren bij opa en oma in West-Brabant en neefje N van 12 kwam hier logeren. Vrijdagmiddag werd er nog even samen gespeeld en daarna was het afscheid. De eerste langere logeerpartij van Dirk, ik ken het afscheid nemen vooral van de tijd dat Dirk in het ziekenhuis lag, dus er bekruipt mij altijd toch wel een naar gevoel. Gelukkig kreeg ik 's avonds al bericht dat hij het reuze naar zijn zin had. Natuurlijk, ik had ook niet anders verwacht. 's Avonds speelden we met N een spelletje Risk.

Zaterdag gingen we naar de Spelerij, daar waren we al 2x eerder met N geweest en hij wilde graag nog eens terug. Vooral het bootjes maken van piepschuim is bij N favoriet. Ook bakten we een broodje. Het regende helaas veel, maar binnen was genoeg te doen en als het even droog was leefden we ons buiten uit!

Bootjes maken


's Avonds aten we op verzoek frietjes, deden Alex en N boodschappen, want er was mij een ontbijtje op bed beloofd (en die belofte is waargemaakt) en maakten we nog een avondwandeling. Nou ja, de mannen zijn aan de Pokèmon Go.

Zondag was het beter weer en waren we veel buiten. We gingen geocachen en vonden 2 "schatten" hier in de buurt. Verder gingen we weer naar de speeltuin en toen was het opnieuw tijd voor de grote wisseltruc en bracht Alex N naar huis en haalde Dirk op. Dirk had het heel leuk gehad! En daarmee was ook weer de tweede vakantieweek voorbij.

2 opmerkingen: