maandag 23 januari 2017

Het is wel weer tijd voor een berichtje!

Het is al weer een tijdje rustig hier, maar in dit geval is geen nieuws goed nieuws. Eind november hadden we de 20-weken echo en gezien mijn eerste zwangerschap, zag ik hier erg tegenop. Eigenlijk schoof ik het genieten van het zwanger zijn voor mij uit, ik wilde eerst zeker zijn dat alles goed zat. De verlossende woorden van de echoscopiste dat het hartje er prima uitzag en dat er verder nu ook geen afwijkingen konden worden gezien zorgde voor opluchting en langzaam kon ik een beetje gaan genieten en durfde ik ook te gaan denken over namen e.d. Of het een jongen of meisje is, laten we, ook voor onszelf, nog een verrassing.

De decembermaand was een drukke maand, waardoor ik niet aan bloggen toe kwam. En om eerlijk te zijn, had ik er ook helemaal geen zin in. Ik heb ook nauwelijks blogjes gelezen. Het was druk met sinterklaas, verjaardag van Dirk en kerst. Ik heb veel op school geholpen en daarnaast leek Dirk ook nog eens elk virusje op te pakken dat er rondwaaide, waardoor ik al blij was als ik even mijn rust kon pakken op de bank.

We zijn begonnen met de voorbereidingen van de komst van onze kleine. We hebben een hypnobirthingcursus gevolgd aan huis, waarover ik later nog een blogje zal tikken.
Aflopen weekend hebben we de babykamer opgefrist, geboortekaartjes uitgezocht, adressenlijst gemaakt en inmiddels ben ik begonnen met de bewaarde babyspullen na te kijken, schoon te maken en klaar te zetten. Hoewel de baby de eerste maanden in een wiegje bij ons op de kamer slaapt, vind ik het toch wel fijn het babykamertje klaar te hebben. Dan hoeven we dat straks, als het met baby weer drukker is, niet meer te doen.

Inmiddels ben ik 28 weken zwanger en begin ik toch weer wat onrustig te worden. Bij de zwangerschap van Dirk werd ik met 28+5weken in het ziekenhuis opgenomen en bij 31+1 weken werd hij gehaald. Ik hoop dat ik nu mijn zwangerschap kan uitdragen en voor een natuurlijke bevalling kan gaan. Maar ergens hou ik in mijn achterhoofd ook wel rekening met dat er ook een kans is dat dat niet gaat gebeuren en wil alles daarom nu al een beetje klaar hebben. Maar voor nu gaat het goed met mij en de kleine en wil daar vooral mee bezig te zijn.

De komende tijd wil ik weer wat vaker bloggen. Ik zal nog een beetje terugblikken op november, december en januari om jullie bij te praten.

11 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat alles goed met jullie gaat! Ik heb je blog de afgelopen weken regelmatig even opgezocht om te zien of er een nieuw berichtje was. Blij te horen dat je ¨gewoon druk¨ was :) Succes en veel plezier met alles klaar maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn iets van je te horen, en vooral dat de aanleiding voor de stilte allemaal gelukkige dingen zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om te horen dat alles goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat alles goed ging bij de 20 weken echo. Hypnobirthing klinkt interessant. Het zou toch geweldig zijn als dat bevallen makkelijker maakt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig was de stilte omdat alles goed gaat. Fijn om weer wat van je te horen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met de goede echo, wat een opluchting zal dat geweest zijn! Nu lekker genieten, echt doen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat het goed gaat. Ik begrijp je onrust volkomen. Bij de zwangerschappen van mijn twee kinderen heb ik dit ook gehad omdat ik van te voren zwanger was van een tweeling en dit mis is gegaan in de 14e week.
    Probeer toch zoveel als mogelijk te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat het goed gaat met jou en de baby! Ik vond het kinderfeestje dat jullie gevierd hebben er erg leuk uit zien op FB, hier staat binnenkort ook zoiets op de planning. Mocht je nog een blogje daar aan wijden , leuk! Ik kan nog wel wat tips gebruiken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Was inderdaad wel mijn bedoeling daar nog een blogje over te tikken.

      Verwijderen
  9. Fijn dat de echo goed was en het rust bracht. Hopelijk blijft dit kindje lekker nog even zitten en kun je genieten van een natuurlijke bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen